‘Anticipate the Unexpected’ – de nieuwe Nissan Note (Nederlands)


Eerder schreef ik over geweldige marketingacties en neem maar van mij aan: Nissan brengt zo’n actie met hun gloednieuwe Nissan Note. Niet alleen in de gedurfde nieuwe look, het imago, het design en de intelligente technologie, maar ook in de marketingcampagne.

Stel je voor: het is een prachtige, zonnige dag met een stralend blauwe lucht en een lekkere temperatuur. Jij hebt zojuist je nieuwe Nissan Note opgehaald voor een testrit. Dankzij de sepia getinte straten kun je elk moment optimaal genieten van een rit door de stad in de nieuw ontworpen Note, inclusief al zijn gadgets.

Dan komt er plotseling een aantrekkelijke bruid/bruidegom uit een trouwkapel gerend. Hij springt voor je auto en smeekt je: “Please, save me!” Niet bepaald iets dat je elke dag meemaakt. Je hebt nu niet alleen een passagier, maar ook een aantal auto’s op sleeptouw.

‘Anticipate the Unexpected’ oftewel ‘Kijk vooruit op het onverwachte’ is de slogan van Note. Het is precies wat jij en de Note doen: je manouevreert je veilig en vol vertrouwen door de straten van de drukke stad. Dankzij de laatste technologie (inclusief Safety Shield Technology, Around View Monitor en Nissan Connect Multimedia en een satelliet navigatiesysteem) heb je samen een veilige, zorgeloze en heerlijke reis. 
Onverwacht, maar opwindend. 




Aan het eind van de interactieve app / website kun je beslissen of je je nieuwe passagier wil houden, of juist dumpen. De toekomst van deze bruid/bruidegom ligt in jouw handen.

Ik vind het geweldige interactieve campagne, die zowel het strakke design en de technologie als het trendy imago van de Note goed communiceert. 














Bekijk de nieuwe interactieve website, die je vervolgens kan delen met je vrienden op Facebook en andere social media.

Aangezien ik een verslaafd Pinterester ben en de nieuwe Note gericht is op coole dingen als innovatie, design, technologie en gadgets voor sociale activiteiten, leek het me een goed idee om een moodboard te maken om de #newNOTE filosofie te laten terugkomen. Bekijk het hier.  Je bent van harte welkom om deel te nemen en het moodboard verder samen te stellen, just let me know! 













Stay tuned voor de nieuwe post over één van mijn favoriete onderwerpen – auto design :)











No comments: