Nieuwe Nissan NOTE design, personalisatie en campagne (Nederlands)


Als aanvulling op mijn vorige post wil ik nu graag schrijven over het design, de reclame en de personalisatie van de nieuwe NOTE: allemaal even gaaf! Deze aspecten zijn de kers op de taart voor dit bijzondere merk. 

Design

Ik heb altijd een passie voor autodesign gehad en hoewel de NOTE voornamelijk gericht is op mannen, ben ik een grote fan. Misschien is het vanwege mijn voorkeur voor een minimaal, gestructureerd ontwerp boven te veel details.

Persoonlijk vind ik het geweldig dat het design niet alleen stijlvol, maar ook erg functioneel is – ontworpen om van A naar B te komen, geschikt voor dagjes uit, maar ook voor een road trip in het weekend. De NOTE is een auto die tegemoet komt aan jonge stelletjes en gezinnen met kinderen. Ik ben helemaal voor: een gezinsauto die niet te groot en breed is om te kunnen manoeuvreren EN die er stijlvol uitziet.

Nissan stelt dat de nieuwe NOTE geïnspireerd is door squash (“een sport waarbij je zeer soepel moet zijn, moet kunnen anticiperen op de volgende stap en snel moet kunnen reageren”), iets dat ik zeker terugzie. Niet alleen in het ontwerp, maar ook in de branding, marketingboodschap en reclamecampagne.







Personalisatie

Ik sta er bekend om dat ik veel te veel tijd besteed aan de Nike Id site voor het customizen van sneakers. Dus toen ik zag dat je de nieuwe NOTE ook kan personaliseren, moest ik hier direct een kijkje nemen. 


Zoals ik zei ben ik het type dat van minimalisme houdt, dus heb ik vooral zwart gebruikt in mijn ontwerp (zoals hieronder). 





Campagne

Voor het geval je het nog niet gezien mocht hebben: hier is de advertentie van de NOTE met daarin Franz Ferdinand met “Evil Eye”. 



Nissan postte een korte ‘behind the scenes’ van de commercial, die ik zelf erg leuk vond om te zien: 



Mijn boodschap kan in principe beschreven worden met drie woorden – Good job Nissan!

You just got yourself a new fan.

Nissan links
NOTE Personalization
Interactive ad - The Wedding
Twitter
My Anticipate the Unexpected Pinterest board
#newNOTE

No comments: