Review van de Nissan Note: mijn "Big Brother" (Nederlands)

Zoals beloofd in mijn beeldreportage van de Nissan NOTE volgt hier nog een review van mijn ervaringen. 



Design & Comfort

Ik had het design en het interieur al bekeken dus ik wist hoe de auto eruit zag, maar iets in het echt zien is altijd anders. De kleur van de lak is denk ik het beste te beschrijven als robijnrood. Het interieur is gaaf, eenvoudig en ‘tech inspired’ en het uiterlijk van de NOTE draait volledig om lijnen – het is een erg goed gevormde wagen. Het no-nonsense design – dynamisch, sportief en toch elegant – past perfect bij me.

Zonder enige twijfel had ik met de NOTE één van de meest comfortabele ritten ooit. Geloof me: of je nou door bochtige wegen racet, op de snelweg rijdt, door drukke stadswegen zoeft of langzaam vooruit glijdt in een lange file. Het is een enorm energieke auto. De juiste technologie maakte het voor mij zo’n fijne rit. Ik voelde me 100% veilig terwijl ik rond manoeuvreerde, mede dankzij de parkeerhulp en sensoren voor de dode hoek.

De auto is compact, maar heeft ontzettend veel ruimte. Ik was positief verrast, het is de ideale familiewagen. De NOTE was zoals gezegd erg comfortabel. Ik ben wat aan de kleine kant, maar in een paar minuten had ik alles zo aangepast aan mijn lengte dat ik overal goed bij kon. De achterbank was erg ruim en prima voor zowel grote als kleine passagiers, met meer dan genoeg beenruimte en grote ramen om te genieten van het uitzicht.

Het sound system is helemaal goedgekeurd. Heb je je eigen muziek op je iPhone of iPod? Gewoon inpluggen met een USB-kabel en je bent klaar om te gaan. Drum en bass, hiphop, house, rock, het maakt niet uit: het geluid is top. Rock on!


Technologie & Gadgets

En dan de sleutels, ik vond het geweldig. Het enige wat je hoefde te doen was ze in je tas houden en de deursloten openden vanzelf. Erg cool! De auto had verder een groot aantal gadgets – van bluetooth voor telefoontjes, GPS en cruise control tot parkeerhulp (met camera), automatische ruitenwissers en lampen.

Het ‘Safety Shield’ is zoals de slogan van de NOTE al zegt een kwestie van ‘Anticipate the Unexpected’: waarschuwingen voor personen in de dode hoek en voor afwijkingen van de rijstrook en controle van bewegende objecten om de auto heen.
De moderne technologische snufjes houden alles voor je in de gaten. En als je je veiliger en zekerder voelt, ben je een betere chauffeur voor jezelf, je passagiers en andere automobilisten. Een win-winsituatie, lijkt me!

Daarnaast heb je ook de ‘Technology to overcome the city’, namelijk: het stop-startsysteem (dat energie en brandstof bespaart, de I-key, een startknop en ‘Wheel Activated Commands’ (die ik erg handig en gebruiksvriendelijk vond), Nissan Connect (je controlepaneel voor GPS, muziek en meer) en Around View Monitor (die fileparkeren super makkelijk maakt).

Ik was ook een groot fan van de eco-functies en het scherm dat aangeeft hoeveel kilometers je nog kan rijden tot je brandstof op is. Briljant.

De climate control was erg makkelijk in gebruik en in het koude Nederlandse weer van die week werd het binnen enkele minute 21 graden in de auto.

Dan de kilometerstand. Ik heb de NOTE een week gereden en ik ben elke dag naar een andere stad gegaan. Amsterdam, Rotterdam, Scheveningen, Zoetermeer, Den Haag, een zondagse trip naar buitenwijken van Rotterdam, een aantal sportscholen, Delft, noem maar op. Voor dat alles heb ik maar voor €58,- euro getankt. Erg zuinig. 



Mijn conclusie



Ik zou mijn ervaringen met de NOTE kunnen samenvatten als: vrij, behendig, cool, stijlvol, trendy (maar niet ‘hipster’), veilig, elegant en sportief. Alles was zo makkelijk, eenvoudig en gebruiksvriendelijk. Het was alsof ik een beschermende grote broer bij me had, die op me lette maar me toch plezier liet hebben. ‘Anticipate the Unexpected’ dat is precies wat de NOTE doet. Een leuke rit die veilig en comfortabel voor iedereen is. 

Ik was trots dat ik met deze kleine schoonheid rond mocht rijden en ik raakte er in die korte tijd zelfs een beetje aan gehecht. Met al die gadgets bracht hij ons veilig en snel van A naar B, terwijl wij volop genoten. Ik ben dol op road trips en de NOTE zorgt er zeker voor dat ik met plezier in de auto stap voor zelfs de kortste ritjes. Het was echt leuk om te rijden en dit te ervaren.

De enige manier om jullie nog een betere indruk te geven van de NOTE is met mijn Pinterest board, die je hier kunt vinden. 



No comments: